iPhone voor Presbyopen

De iPad wordt door vakgenoten (of vakidioten) ook wel omschreven als de iPhone voor presbyopen (vooral door degene die er geen hebben misschien). De iPad heeft inderdaad erg veel weg van de iPhone, maar dan gewoon groter. Volledig toevallig heb ik in mijn vriendengroep veel mensen zitten die precies in die pre-presbyope leeftijdsgroep... en ik zie inderdaad opvallend veel iPads. Presbyopie - het blijft een lastig fenomeen. Niet alleen voor de presbyoop - ik heb het gevoel dat we als contactlensberoepsgroep er aardig mee in onze maag zitten. Een recent onderzoek in Optometry & Vision Science laat nog weer eens zien hoe uitmuntend de stereopsis voor nabij is met multifocale contactlenzen. En we hebben de doelgroep nota bene al bij ons in de stoel zitten. Over 'in de stoel' gesproken: zie ook dit fantastische, hilarische, filmpje van Sarah Morgan youtube.com (een variatie op haar optreden tijdens NCC2010): 'the presbyopia song'. En over digitale en sociale media gesproken: de gemiddelde gebruiker van sociale media is 37 jaar.....  Misschien moeten we een bijsluitertje bij elke iPad doen, met de mogelijkheden voor bi- en multifocale lenzen. Zie verder ook het volgende item over sociale media.

Like this! 
Onlangs werd er door Constant Contact een webinar georganiseerd over sociale media: niet minder dan 5000 mensen logden in om dit te volgen! Interesse is er genoeg, maar wat gaan we er binnen onze beroepsgroep mee doen vraag ik me af? In een artikel in Optometric Management worden veel vragen beantwoord over hoe om te gaan met sociale media binnen de oogzorg. Allereerst is een belangrijke vraag: wat wil je eigenlijk? 1) een betere relatie opbouwen met cliënten? 2) nieuwe cliënten aantrekken? of 3) communiceren en uitwisselen van ideeën met collega's in het veld? Het algemene advies is: neem de persoonlijkheid die je hebt gecreëerd in je praktijk en vertaal dit als een boodschap naar het net. Volgens het artikel is er veel advertentiegeld terug te verdienen met een klein beetje investering van tijd in sociale media. Een optometrist in Washington DC zegt hierover: 'Kies de sociale media waar je je prettig bij voelt, gebruik dit drie tot zes maanden intensief, en het betaalt zich uit.'
 

Maak jouw eigen website met JouwWeb